Vilkår og betingelser

1. Bestilling hos Tilini

Når vi har mottatt bestillingen din, vil du motta en bestillingsbekreftelse pr. e-post. En bestilling kan i noen tilfeller avslås fra oss. I dette tilfelle er det fordi varen ikke lenger er tilgjengelig på vårt lager. Dersom varen ikke kan leveres vil du ikke bli fakturert eller belastet for dette.

2. Sending og levering

Leveringen av varen du har bestilt skjer normalt innenfor 1-3 virkedager. Varen sendes med Posten Norge/ Bring, og kan ankomme ditt lokale postkontor, post i butikk, eller direkte i din postkasse. Tilini står ikke ansvarlig for evt. forsinkelser hos fraktleverandør, men er behjelpelig med å spore opp pakken dersom den skulle være forsinket. Ved levering på døren med Bring, blir du belastet kr. 129,- i fraktkostnader. Ellers er det fri frakt.

3. Betalingsvilkår

Mva 25% inngår i alle priser. Du blir ikke belastet for andre kostnader enn det som står opplyst på bestillingsbekreftelsen du mottar fra oss pr. e-post. Du kan velge å betale med Vipps, Klarna, Visa, MasterCard, faktura eller delbetaling i kassen.

4. Gavekort og rabattkode

Dersom du har et gavekort eller en rabattkode må du tilføre denne i kassen.

5. Frakt

Alle varer leveres fraktfritt i Norge. Kunden må selv betale for retur.

6. Angrerett og retur

Du har alltid 14 dagers angre- og returrett. Dette gjelder fra den dagen du mottok varen. Dersom du ønsker å returnere eller bytte varen til en annen vare, farge eller størrelse, må den være postet senest 14 dager etter at du mottok den. Angrerett-/returskjema, som ligger i pakken, må fylles ut og returneres sammen med varen. Ved retur kan ikke varen være brukt og alle merkelapper skal henge på.

7. Reklamasjon

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Eventuelle feil eller mangler på varen skal oppgis så snart du har oppdaget feilen. Kontakt oss via epost: butikk@tilini.no eller
ring oss på telefon: +47 94 86 27 71

8. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.